Polski Polski | EUR (€)
Dostępne języki Italian Italian English English
Dostępne waluty
  

Szukaj

Elastyczne daty
-
-
-
-
Szukaj
  
  

Szczegółowa instrukcja dodawania posiadłości

Aby móć dodawać swoje posiadłości, trzeba założyć bezpłatne konto w serwisie Noclegi.Umbria.pl.

W tym celu należy kliknąć odnośnik "Zarejestruj się" w prawym górnym rogu ekranu.

Po poprawnym wypełnieniu wszystkich niezbędnych danych, na podany w formularzu adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Dopiero po kliknięciu na niego można korzystać z założonego konta.

Jeśli wiadomość nie przyjdzie po upływie kilku minut, upewnij się, czy podałeś poprawny adres. Zdarza się również, że maile aktywacyjne są traktowane jako spam, dlatego warto sprawdzić, czy system pocztowy nie przeniósł wiadomości automatycznie do folderu poczty niechcianej.


Spis treści

Dodawanie posiadłości
Wstawianie zdjęć i filmów
Płatność - ustalanie cennika, usług dodatkowych i zniżek
Kalandarz dostępności
Usługi płatne
Ustawienia



Po pomyślnym aktywowaniu konta można rozpocząć dodawanie obiektów:

  • Zaloguj się na swoje konto, klikając "Zaloguj się" w prawym górnym rogu ekranu.

  • Znajdujesz się teraz w panelu administracyjnym. Żeby dodać nową posiadłość, kliknij na przycisk "Zarządzaj obiektami" , który znajduje się w menu po lewej stronie.

  • W głównym oknie załaduje się panel "Zarządzaj obiektami" . Kliknij na ikonę z zielonym plusem. Pamiętaj, że aby dodać posiadłość musisz mieć aktywny pakiet, w przeciwnym razie system przeniesie Cię do panelu, w którym zostaniesz poproszony o wykupienie lub odnowienie pakietu. Jeśli nie masz aktywnego pakietu, lub wyczerpałeś już limit posiadłości, kliknij TUTAJ.

Opis elementów panelu dodawania nowego obiektu:
  • Gwiazdki - jeśli Twój obiekt posiada gwiazdki, wybierz odpowiednią opcję z rozwijanej listy. Gwiazdki będą widoczne na karcie obiektu i w jego opisie

  • Typ obiektu - sprecyzuj, jaki rodzaj obiektu dodajesz

  • Nazwa - nazwa obiektu, która będzie wyświetlana na jego karcie i w wyszukiwarce

  • Podsumowanie - krótkie (160 znaków) streszczenie najważniejszych cech obiektu. Będzie ono widoczne w wyszukiwarce i pozwoli klientowi na wstępną ocenę obiektu

  • Opis - pełny opis obiektu bez limitu znaków, można używać tagów HTML

  • Słowa kluczowe - najważniejsze cechy obiektu, będą one widoczne w jego opisie zaraz pod nazwą. Słowa kluczowe optymalizują również proces wyszukiwania

  • Obiekt z wieloma lokalami - jeśli Twój obiekt składa się z więcej niż jednego lokalu (np. apartamentu lub pokoju), to zaznaczając tę opcję, będziesz mógł dodać te lokale do głównego opisu obiektu. Każdy z lokali może mieć swój niezależny cennik (widoczny dla Klienta) i kalendarz dostępności.

    Uwaga! Gdy opcja "Obiekt z wieloma lokalami" jest aktywna, wyłącza się możliwość automatycznej rezerwacji obiektu - wtedy Klient, aby zarezerwować obiekt/lokal, musi bezpośrednio skontaktować się z Tobą za pomocą formularza "Kontakt" lub "Rozmawiaj teraz!"

  • Liczba sypialni - znajdują się tutaj 3 pola tekstowe. W pierwszym należy wpisać ogólną liczbę sypialni w obiekcie, w polu poniżej liczbę miejsc dla osób dorosłych, a następnie, obok, liczbę miejsc dla dzieci

  • Pow. całkowita - pole nie jest obowiązkowe, można w nie wpisać powierzchnię całego obiektu

  • Status obiektu - jeśli wybierzesz "aktywny" , będzie on widoczny dla Klienta. W przeciwnym razie obiekt nadal będzie znajdował się w bazie, jednak Klient nie będzie mógł go zobaczyć. Pamiętaj, że system automatycznie wyłącza aktywność dla obiektów, których wypełnienie danymi jest mniejsze niż 35%

  • Moduł "Lokalizacja obiektu" . Można tutaj precyzyjnie określić położenie obiektu i przedstawić go na mapie. Są dwie możliwości umiejscowienia obiektu na mapie:

    • Wybierz lokalizację obiektu - z rozwijanej listy możesz wybrać region, a następnie miejscowość, w której znajduje się obiekt. Aby doprecyzować, możesz wpisać koordynaty GPS

    • Szukaj lokalizacji - tutaj możesz wpisać nazwę miejscowości, w której znajduje się obiekt. Po naciśnięciu przycisku "Szukaj" , poniżej wyświetli się lista znalezionych miejscowości

      Niezależnie od wybranej opcji, na mapie pojawi się ikona wskazująca wcześnej wybrane miejsce. Za pomocą myszy można ją dowolnie przesuwać po mapie, żeby precyzyjnie określić lokalizację obiektu. Poniżej mapy znajują się pola, w które można wpisać dane adresowe posiadłości, opis okolicy i wskazówki dojazdu.


    • Moduł "Odległości" - tutaj można określić odległości, które dzielą obiekt od konkretnych miejsc. Jeśli w module brakuje miejsca, którego odległość chciałbyś określić, skontakuj się znami

    • Moduł "Opis obiektu" - w tym miejscu możesz określić wszystkie najważniejsze cechy obiektu takie jak udogodnienia, wyżywienie, typy sypialni, atrakcje, wyposażenie wewnętrzne, zewnętrzne, itp.

    • Moduł "Zasady" - w nim można określić godziny, w których Klient powinien przyjechać do obiektu i go opuścić, zasady wynajmu, opcje płatności itp.

    • Moduł "SEO" - dzięki niemu można zwiększyć szanse, że strona Twojego obiektu wyświetli się w wynikach wyszukiwania Google. Odpowiednie wypełnienie danymi pól "Nazwa SEO" , "Opis SEO" i "Słowa kluczowe SEO" pozwala wyszukiwarce Google na skatalogowanie strony obiektu.

    Po wypełnieniu wszystkich danych, kliknij na przycisk "Dodaj obiekt".

    • Jeśli wszystkie pola zostały poprawnie wypełnione, obiekt zostanie dodany do bazy danych, a strona z jego opisem załaduje się ponownie. W pasku u góry pojawią się nowe przyciski - "Media" , "Płatność" , "Dostępność" , "Usługi płatne" , "Ustawienia" i "Podgląd"

    Do góry

    • "Media" - w tym panelu można dodawać zdjęcia i filmy do opisu posiadłości. W panelu znajdują się 2 zakładki: Zdjęcia i Filmy

    • Zdjęcia - istnieją dwie metody dodawania plików:
      • Ładowarka domyślna - dostępna zaraz po przejściu do panelu "Zdjęcia" . Najlepiej sprawdza się przy dodawaniu pojedynczych zdjęć - każdemu z nich można nadać tytuł i opis

      • Ładowarka flash - narzędzie pozwalające na wysyłanie dużych ilości zdjęć. Nie posiada ona możliwości nadawania tytułów i opisów poszczególnym zdjęciom - można je dodać dopiero po wysłaniu wszystkich zdjęć

        Załadowane zdjęcia mogą być dowolnie sortowane. W tym celu należy kliknąć na konkretne zdjęcie i, trzymając wciśnięty lewy przycisk myszy, przeciągnąć zdjęcie w wybrane miejsce.


      • Filmy - istnieją dwie możliwości dodawania filmów:

        • Wstawianie filmów z serwisów wideo, np. YouTube

        • Wysyłanie własnych filmów z dysku twardego

      Do góry

        • "Płatność" - składa się z trzech zakładek:

        • Cennik - tutaj ustalisz cennik dla swojej posiadłości/lokalu.

          • Rodzaj lokalu - jeśli obiekt posiada więcej lokali, tutaj możesz wybrać lokal, którego dotyczy aktualnie dodawany okres cenowy

          • Nazwa - nazwa okresu cenowego będzie wyświetlana w głównym opisie obiektu

          • Data początkowa - określ początek okresu cenowego

          • Data końcowa - określ koniec okresu cenowego

          • Cena za dobę - w przypadku, gdy Klient wybierze pobyt krótszy niż tydzień, cena będzie obliczana na podstawie tej wartości

          • W weekend - jeśli chcesz, żeby w dni weekendowe cena była inna, wpisz ją tutaj

          • Cena za tydzień

          • Cena za miesiąc

          • Cena za x osób - gdy liczba osób będzie większa niż podana w tym polu, to dodatkowe osoby zapłacą stawkę określoną w polu Cena za dodatkową osobę

          • Cena za dodatkową osobę - tutaj wpisz kwotę, jaką będzie musiała zapłacić każda dodatkowa osoba. Można podać 3 różne ceny: za dobę, za tydzień i za miesiąc

          • Pobyt minimalny - minimalna liczba dni, na które można wynająć obiekt

          • Aktywny - gdy okres cenowy jest aktywny, Klient może zobaczyć go w opisie głównym obiektu

          • Oferta specjalna - po wybraniu tej opcji, okres cenowy jest wyróżniony jako promocyjny

          • Nadpisz cenę - istnieje możliwość ustalenia tzw. nakładających się okresów cenowych - np. gdy jeden okres cenowy obejmuje miesiące listopad i grudzień, możesz dodać okres cenowy od 24.12 do 30.12 i nazwać go Boże Narodzenie. Wtedy, mimo istniejącego już jednego okresu cenowego, w terminie 24.12 - 30.12 będzie obowiązywać inna cena. Funkcja ta jest bardzo przydatna, gdy ustala się krótkie okresy cenowe, np. w święta.

            W tym panelu znajduje się również kalendarz, na którym znaznaczone są okresy cenowe. Im więcej okresów cenowych jest ustalonych w tym samym terminie, tym bardziej czerwone jest jego oznaczenie na kalendarzu.


            Na samym dole strony znajdują się wpisy z dodanymi okresami cenowymi. Klikając na ikonę ołówka można edytować dany okres, a klikając na ikonę kosza można go usunąć.


          • Usługi dodatkowe - tutaj można stworzyć usługi, które Klient będzie mógł wybrać podczas składania rezerwacji.

            • Typ usługi:

              • Obowiązkowa , która jest doliczana do całkowitej ceny wynajmu (Klient nie może jej odznaczyć)

              • Opcjonalna - Klient sam decyduje, czy chce doliczyć tę usługę do ceny wynajmu (np. codzienne sprzątanie)

              • Informacyjna - służy tylko do poinformowania Klienta o możliwości pobrania opłaty na miejscu, ale nie jest ona doliczana do ceny wynajmu

              • Nazwa - nazwa usług dodatkowej jest widoczna w głównym opisie obiektu

              • Cena - jeśli usługa jest obowiązkowa lub opcjonalna, ta kwota zostanie doliczona do kosztu wynajmu obiektu

              • Typ płatności - tutaj można wybrać częstotliwość wnoszenia opłaty, np. jednorazowo, codziennie, co tydzień, itp.

              • Aktywna - jeśli usługa jest aktywna, Klient może ją zobaczyć w ogólnym opisie posiadłości


            Na dole panelu znajduje się lista wprowadzonych usług dodatkowych. Każdą z nich można edytować, klikając na ikonę ołówka, lub usunąć, klikając na ikonę kosza.

            Usługi dodatkowe są widoczne w ogólnym opisie obiektu i podczas procesu rezerwacji.

             

              • Zniżki

                • Nazwa - nazwa zniżki będzie wyświetlana w opisie posiadłości

                • Data początkowa - określa początek okresu, w którym obowiązuje zniżka

                • Data końcowa - określa koniec okresu, w którym obowiązuje zniżka

                • Liczba osób - zniżka obowiązuje, gdy liczba osób jest równa lub większa od liczby wpisanej w to pole

                • Zniżki - znajdują się tu 3 pola, w których można określić jaka długość pobytu kwalifikuje się do otrzymania zniżki

                • Aktywna - jeśli to pole jest zaznaczone, zniżka obowiązuje i Klient może ją zobaczyć w opisie obiektu


                  Niżej znajduje się lista dodanych zniżek. Każdą z nich można edytować, klikając ikonę ołówka, lub usunąć, klikając ikonę kosza.


                  Na samym dole strony znajduje się więcej opcji zniżek. Można ustalić zniżkę dla dziecka, zniżkę za odpowiednio wczesną rezerwację i zniżkę za odpowiednio długi pobyt.


              Uwaga! Zniżki można wyrażać zarówno w formie liczb, jak i wartości procentowej od ceny całkowitej wynajmu.

              Do góry

                • Dostępność - w tym panelu można stworzyć kalendarz dostępności danego obiektu. Istnieją 4 możliwości - dostępny, zajęty, oczekuje i nieznany. Każdy z tych stanów jest oznaczony na kalendarzu innym kolorem. Kalendarz dostępności jest widoczny dla Klienta w opisie obiektu (chyba że w obiekcie są dodane lokale, wtedy każdy z lokali może mieć swój kalendarz dostępności, ale żaden z nich nie jest widoczny dla Klienta). Istnieje możliwość importu i eksportu kalendarza dostepności do formatu iCal. Służą do tego dwie zakładki w górze panelu.

                • Lokal - jeśli obiekt posiada lokale, tutaj możesz wybrać lokal, którego dotyczyć będzie edytowana zajętość

                • Data przyjazdu - początek zajętości obiektu/lokalu

                • Data odjazdu - koniec zajętości obiektu/lokalu

                • Status rezerwacji - tutaj możesz określić, czy obiekt/lokal jest zarezerwowany (kolor czerwony), czy oczekuje na potwierdzenie (kolor żółty)

                • Kalendarz dostępności - w tym miejscu wyświetlają się kalendarze dla obiektu i wszystkich jego lokali z naniesionymi zajętościami. Aby było wygodniej, zajętość można ustawiać klikając bezpośrednio na kalendarzu - najpierw na dniu, które jest początkiem zajętości, a później na dniu, który jest końcem.


                  Na dole strony znajduje się 10 ostatnio wprowadzonych zajętości. Można edytować każdą z nich, klikając ikonę ołówka, lub usunąć ją, klikając kosz.


                Do góry

                • Usługi płatne - usługi te można wykupić niezależnie od posiadanego pakietu. Działanie usług płatnych jest ograniczone w czasie (np. 1 miesiąc).

                • Dodaj do polecanych - po wykupieniu tej usługi, Twój obiekt będzie wyświetlany na głównej stronie serwisu, w pasku polecanych posiadłości. Dzięki temu liczba odwiedzin strony Twojego obiektu znacząco wzrośnie.

                • Wyróżnij obiekt - w wynikach wyszukiwania Twój obiekt będzie znajdował się na górze strony i będzie wyraźnie odróżniał się od innych posiadłości

                Do góry

                • Ustawienia

                • Pokaż adres - kiedy ta opcja jest zaznaczona, Klient będzie mógł zobaczyć adres posiadłości (znajduje się on w opisie obiektu pod mapą)

                • Pokaż kalendarz dostępności - domyślnie kalendarz dostępności jest widoczny dla Klientów. Aby go ukryć, odznacz to pole. Pamiętaj, że gdy Twój obiekt posiada lokale, to kalendarz dostępności zawsze jest niewidoczny dla Klientów.

                • Pokaż walkscore - gdy ta opcja jest zaznaczona, Klient będzie mógł przejść do profilu obiektu w serwisie walkscore (jeśli obiekt posiada taki profil)

                • Pokaż cennik - ta opcja, gdy odznaczona, ukrywa cennik z opisu obiektu

                • Zezwalaj na rezerwacje - kiedy to pole jest odznaczone, Klient nie może rezerwować obiektu, korzystając z automatycznego systemu rezerwacji. Jednyną opcją rezerwacji jest wtedy bezpośredni kontakt z Właścicielem. Pamiętaj , że gdy obiekt posiada lokale, funkcja automatycznej rezerwacji jest zawsze wyłączona!

                Do góry

                • Podgląd - wywołuje okno, w którym można zobaczyć, jak opis obiektu będzie wyglądał po stronie Klienta.